Velayet davaları

Ortak hayatın eşler için artık çekilmez hale gelmesi halinde en sağlıklı çözüm yolu eşlerin boşanma yolu ile kendi yollarını belirleme haklarıdır.
Ancak,gerek boşanma kararı verilmeden ve gerekse boşanma kararı verildikten sonra üzerinde en fazla düşünülmesi gereken en önemli belki de birinci öncelikli konu evlilik birliği devam ederken dünyaya gelen çocukların geleceğinin planlanmasıdır.
Zira boşanma neticesinde psikolojik olarak en fazla zararı  ne yazık ki çocuklar görmektedir. Hele hele eşlerden birinin diğer eşe daha fazla acı çektirmek,intikam almak yada elde etmeyi düşündüğü hakları korumak amacıyla çocuğu bir koz olarak kullanmak istemesi hataların en büyüğü olduğu gibi düşünülmesi de en zor husustur…
Ne yazık ki gerçek hayatta bu gibi istenmeyen durumlarla sıkça karşılaşılmaktadır. Bir boşanma davasında velayet söz konusu olduğunda çocuğun yaşının küçük ise, mahkemeler (genel kural olmamakla birlikte) velayeti anneye bırakmakta ve babanın çocuk ile kişisel ilişki kurması için belirli günler tayin etmektedir.

Yüksek Mahkeme tarafından verilen bir kararda aynen şöyle denilmektedir; “dava tarihinde iki yaşına gelmemiş küçük için her hafta sonu  iki günlük şahsi münasebet tesisi ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE UYGUN OLMADIĞI gibi,annenin velayet hakkının kullanmasına da engeldir”
Bilindiği üzere, psikologlar babaların çocukları ile doğumundan itibaren iletişim kurmasını ve birlikte kaliteli vakit geçirmelerini ısrarla tavsiye etmektedirler. Hatta annenin hamileliği sırasında ceninin babasının sesini tanıdığı ve sese tepki verdiği belirtilmiştir. Rahat ve mutlu bir hamilelik neticesinde doğan bebeklerin çok daha sağlıklı bir ruh sağlığına sahip oldukları da bir gerçektir.

Ağaç yaşken eğilmez mi? Çocuğunla iki yaşında iletişim kurmak için çaba göstermediğinde çocuk yedi yaşına geldiğinde arada ki farkı nasıl kapatacaksın? Basamak basamak inşa etmediğin iletişim denilen yapıyı çocuk 18 yaşına geldiğinde hangi mucize ile elinde hazır bulacaksın?

Eşler herhangi bir zamanda ve herhangi bir nedenle boşanabilirler. Bu kararı vermek evlilik kararını vermek kadar  doğaldır ve  verilen bu karara saygı duyulması zorunludur. Eşlerin de unutmamaları gereken en önemli konu çocuklarının intikam aracı olmadığı ve artık hayatlarının bağımsız ama çocuklarının geleceğinin planlanmasının ortak olduğudur.

Her hafta sonu baba ile kişisel ilişki kurulmasının çocuğun ruhsal gelişimi için nasıl bir sakıncası olabilir? Sorun çocuğun psikolojik gel-git ler olması derseniz, altı ayda bir gören bir çocukta bu gel-git daha yoğun olmayacak mı? Her hafta görüşme ile baba ile çocuk arasında daha sıkı ve sağlıklı bir ilişki kurulmuş olmayacak mı?  Sorular daha da fazlalaştırılabilir. Bizce buradan çıkacak tek bir sonuç vardır. Her hafta sonu kurulan şahsi ilişki çocuğun ruh sağlığı için zararlı değil aksine gelişimi için son derece yararlıdır ve annenin velayet hakkını kullanmasına asla engel değildir.

Bu açıdan incelendiğinde yerel mahkemenin verdiği karar son derece yerindedir. Toplumun gelişmesinde hukukun ve hukuk uygulayıcılarının rolü küçümsenemez.  Getirilen her düzenleme ,verilen her karar toplumun bir adım ileri gitmesi için harcanan en önemli çabadır,çalışmadır. Ancak, hukukçular da bu sorumluluğu özümsemeli ve söz konusu çocuk olduğunda çok daha dikkatli ve yapıcı kararlar vermelidirler. Hepimiz birer anne-baba değimliyiz ve hepimiz çocuklarımız için çabalamıyor muyuz. Dava konusu da olsa karar verdiğimiz çocuk bizlerin çocuğu değil mi?




“Velayet davaları” için 66 Yorum

  • ömer

    30 Ağustos 2008-13:28

    benim abim yengemle boşanma kararı verdi fakat mahkemeye gitmeden önce velayeti aralarında çüzmek istediler sonuç olarak ikiside çocukları yanında istiyor çocuklardan birisi 8 diğeri 7 yaşında 8 yaşında olan erkek 7 yaşında olan ise kız çocuğudur.sonuç olarak bu tür davalrda mahkeme genel olarak velayetle alakalı hangi yönde karar verir acaba beni bilgilendirebilir misiniz


  • Bulent Karahan

    30 Ağustos 2008-13:38

    Velayet davalarında genel olarak 10 yaşına kadar olan çocuklarda velayet anneye verilir. Ancak iki çocuk olduğuna göre çocuklardan birisi anneye diğeride babaya verilir. Burada tarafların ekonomik durumları önemlidir. Şayet velayet kendisine bırakılan taraf yükümlüklerini yerine getirmezse diğer taraf dava açarak velayetin kendisine verilmesi talep edebilir.


  • gaye üzer

    08 Eylül 2008-23:31

    Eşimle boşanmaya karar verdim.8 yaşında bir kızımız var.Eşim kamuda çalışıyor.Ben ev hanımıyım sosyel bir güvencem yok.Fakat babamların maddi durumu iyi 33 yaşındayım çalışma gücümde var. Bu durumda dava açsak velayet kimde kalır.


  • Bülent Karahan

    09 Eylül 2008-12:59

    Çocuğun yaşı küçük olduğundan büyük olasılıkla velayet annede kalır.
    Baba, kadın ve çocuk için yardım nafakası öder.


  • gulay

    11 Eylül 2008-14:57

    benim esimle bosanmaya sebeb olacak kadar buyuk sebeblerim yok fakat esimin ailesi bastan beri beni isteemekle birlikte son zamanlarda fiziksel siddete maruz kaldim suan bunun sebebi olarak sdece esimi goruyorum ve buna daha fazla tahammul edemiycem 23 aylik bi kizim var 25 yasindayim ailemle birlikte yasarsam calisabilirim burda calisamam kizimin velayeti bana verilirse maddi ve manevi tazminat almak istiyorum bu mumkunmu
    beni bilgilendirisiz cok sevinirim bu arada barodan avukat isteme hakkimi nasil kullanabilirim


  • Bülent Karahan

    12 Eylül 2008-09:37

    Öncelikle fiziksel şiddet gördüğünüzde derhal br sağlık kurumundan rapor alın. Boşanma davası açtığınızda (gerçi hiç bir bilgi vermemişsiniz ama) yasal şartlar mevcutsa maddi ve manevi tazminat talep edebilirsiniz.
    Hakimden boşanma davası ile birlikte yada daha önce mevcut delillerinizle eşinizin belirli süre evden uzaklaştırılması için talepte bulunabilirsiniz. Çocuğunuzun yaşı çok küçük büyük bir olasılıkla velayet sizde kalacaktır. Eşinizin fiziksel şiddet uyguladığıda dikkate alınırsa şansınız daha yüksek…
    Barodan avulat talep edilebilmesi için hiç bir gelirinizin olmaması gerekiyor, ancak tavsiyem ücretini ödeyerek bir avukat tutmanızdır.


  • SERKAN

    12 Eylül 2008-17:16

    ESKI ESIMLE YAKLASIK 2 YILDIR AYRIYIZ.. ILK MAHKEMEMIZ ESKI ESIM AÇTI 5 MAHKEME SONUNDA HAKIM BIZI BOŞAMADI. SEBEP; BEN ÇOÇUKLARIMIN VELAYETİNİ İSTİYORDUM O YÜZDENDE BOŞANMADIM FAKAT ESKI ESIM BOŞANMADAN BASKASIYLA IMAM NIKAHI KIYDI.. COCOKLARIM SUANDA KI YASI OGLUM 4 KIZIM 5 YASINDA VELAYETLERINI ALMAK ISTIYORUM NASIL ALABILIRIM


  • mecibe

    12 Eylül 2008-22:07

    Merhaba,

    3 yıl önce eşimden boşandım,anlaşmalı olarak.10 ve 4 yaşında iki kızımız var ve veleyetleri bende..maddi yetersizlik ve çalışmak zorunda olduğumdan dolayı kızların velayetini babalarına vermek istiyorum.Geçen yıl dava açmak istemişler ve ben verme taraftarı olmadığımdan dolayı vazgeçmişlerdi.Kızlarımın velayetlerini babaya nasıl verebilirim? bilgi verebilirmisiniz..

    teşekkürler


  • Bülent Karahan

    13 Eylül 2008-19:18

    @Serkan

    Eşlerden birinin hukuken halen geçerli olan bir evliliği mevcutken başka bir kişi ile imam nikahı adı altında yaşaması hukuken korunmaz. Zira Türkiye’de mevcut yasa kuralları çerçevesinde evlilik ve boşanma şekle bağlıdır. Velayet kendisine bırakılan eşin çocuklarına gereken ilgiyi göstermemesi O’ndan velayetin asılması için yasal gerekçedir. Bu nedenle çok genel anlamda siz de velayeti alabilirsiniz.


  • Bülent Karahan

    15 Eylül 2008-14:30

    @Mecibe

    Eski eşinizin velayetin değiştirilmesi için dava açması gerekecek. Ancak uygulamada sadece dava açılmış olması yeterli değil. Uzun zamandır velayet görevini yerine getiren taraftan velayetin geri alınması için haklı ve gerçek nedenleri bulunması şartı da gözönünde bulunduruluyor.


  • vildan otabaş

    18 Eylül 2008-22:18

    benim velayetle ilgili sorularım olacak bana yardımcı olur musunuz?? ayrıca böle bir site açtığınız için sizi tebrik ediyorum.


  • ayşe yıldız

    20 Eylül 2008-16:08

    eşimin ayrıldığı eşinden 8 yaşında bir kızı var velayet annedeydi fakat eşim tedbirli dava açmıştı mahkemenin öngördüğü şekilde pedagog görüşmesine götürdüğü gün annesi tarafından adliye binasından kaçırıldı ve annes ertesi gün kendi yanında görüşmeye götürdü ve çocuk babasının kendisini dövdüğünü benimde kötü davrandığımı söylemiş bu durumda bu davayı kazanma şansımız nedir aynı zamanda çocuk annesi tarafından değil ünyede anneanne tarafından bakılmaktaydı yorumlarınızı sabırsızlıkla bekliyorum teşekkr ederim


  • melek

    20 Eylül 2008-20:05

    4 yıllık evliyim eşimle geçinemiyoruz.2 yaşında bir kızım var.boşandığımız takdirde kzımı eşim alabilirmi ikimizde kamuda memuruz
    şimdi olmasa bile 7 yaşına geldiğinde alabileceğini söylüyor.beni bilgilendirriseniz sevinirim saygılar


  • Bülent Karahan

    23 Eylül 2008-01:54

    @ayşe yıldız

    Öncelikle çocuğun görüşmeden annesi tarafından mehkeme günü yapılacak görüşmeden kaçırıldığının ve bir gün sonra kendi nezaretinde götürüldüğü hususunda bilgilendirmeniz gereklidir.
    Ayrıca,çocuk ile pedegog’un görüşmesi öncelikle yanlız olarak gerçekleştirilir sonradan duruma vegerekliliğine göre anne veya baba (veyaletin kendisine bırakıldığı eş) da dinlenir.
    Bu bakımdan da görüşmenin nasıl yapıldığı önemli.
    Velayet görevi kendisine bırakılan eşin çocuk ile yakından ilgilenmesi,sevgi ve eğitim konulaarında azami gayreti göstermesi gereklidir. Eğer anne çocuğu anneannesinin yanına bırakmış ve çocukla gerektiği kadar ilgilenmiyorsa velayetin değiştirilmesi davası açılabilir.
    Ancak bu dava için sadece basit bir gerekçe yeterli değildir. İddialarınızın gerçek ve ciddi olması şarttır.


  • uğba

    24 Eylül 2008-00:14

    merhaba
    ben 23 yaşındayım ve eşimden 7\23\2008 de anlaşmalı olarak boşandık bu evlilikden bir oglumuz oldu şuanda 7 bucuk aylık velayeti resmi olarak bende ben ailemle birlikde yaşamıyorum tek başıma yaşıyorum kiralık bir daire de gelirimide sigortalı bir işte calışarak saglıyorum fakat boşandıgım eşime cocugum için nafaka davası acmak istiyorum fakat o şahışta beni bu konu da cok tehdit ediyor küfürlü ve öldürmekle ilgili msjlar cekiyor ama en önemlisi eger nafaka davası acarsan bende velayet davası acarım ve ogluma bakamıyor diye oglumu senden alırım diyor sizce ben nafaka davası acarsam o da benden velayetimi alabilir mi bu yüzden aklım karışık ve dava acmaya cekiniyorum


  • Bülent Karahan

    24 Eylül 2008-12:03

    @uğba
    nafaka davasını boşanma davasından sonra da açabilirsiniz. Çocuğunuz çok küçük bu nedenle velayetin sizden alınması oldukça zor.
    Sigortalı çalışarak çocuğunuza baktığınıza göre bir sorun olacağını zannetmiyorum. Sadece nafaka davası açtınız diye velayeti kaybetmeniz söz konusu olamaz.
    Zaten babanın da çocuğun bakım ve diğer ihtiyaçaları için yapılan masraflara katılması gereklidir.
    Anladığım kadarı ile anlaşmalı boşanma davasında bir şekilde bu hususu atlamışsınız. Ayrıca, şayet eski eşinizin tehdit ve küfürleri sıklıkla tekrar ediyorsa Cumhuriyet Savcılığı’na şikayet dilekçesi verilmesi hususunu da bir düşünün.


  • tuğba

    24 Eylül 2008-15:52

    tşkler yorumunuz için peki sigortalı bir işte calışmıyor olsaydım yine de alma imkanı olabilirmiydi cumhuriyet baş savcılıgını da düşünmüyor degilim nafaka davasını acarken de onu da acıcan tekrardan tşkler


  • gamze

    25 Eylül 2008-00:21

    merhaba ben 7 yıllık evliyim ve 5 yaşında oğlum var.Eşimle ayrılmaya karar verdim.Ailemle birlikte yaşıyorum.Çocuk şuan benimle birlikte fakat biraz daha büyüdükten sonra velayetini alırım diyor.kendisi öğretmen fakat maaşı icralı sizce ne olur durumumuz benim ne yapmam gerekir


  • gamze

    25 Eylül 2008-00:28

    birde nafaka almak için boşanma davası açmak gerekiyor mu onu öğrenmek istiyorum


  • Bülent Karahan

    25 Eylül 2008-13:22

    @tuğba
    Sigortalı olmayan bir işte de çalışıyor olsanız çocuğunuza karşı yükümlülüklerinizi yerine getirdiğiniz sürece bir sorun olmayacaktır diye düşünüyorum. Ancak burada yapılan değerlendirmelerin çok genel değerlendirmeler olduğunu ve sizin özel şartlarınıza göre çok daha sağlıklı bir değerlendirmenin bir meslektaşım tarafından ve yüz yüze yapılacak görüşme ile verilebileceğini lütfen gözönünden kaçırmayın


  • seçil

    26 Eylül 2008-17:07

    Merhaba Bülent Bey ben 13 yıllık evliyim.10 yaşında bir kızım var .Kocamdan ters ilişki yüzünden boşanmak istiyorum.Bu sebepten dava açılınabiliniyormu ?.Birde mahkeme kızımı bana verirmi.?1 ay oldu işten çıktım.Şu anda sigortam yok .Bilgi verirseniz çok sevinirim


  • Bülent Karahan

    26 Eylül 2008-23:16

    @gamze
    Kural olarak evet evlilik birliği devam ettiği sürece nafaka talebi söz konusu olamaz.


  • arif

    28 Eylül 2008-03:21

    esimle ayrılmayıı dusunuyorum. lakın 2 ve 5 yaslarında iki cocgum var .esımın pıskolojık olrak aklı melekelrının yerınde olmadıgını dusunuyorumm.evlılıgımız boyunca mutakıp olarak evı terk etmıstır.son ayrılmamızda eve don cagrısıda yaptımm evraklar elıne gectıgı gun hıc bı olay olmamıs gıbı eve dondu.bende olayyları yokmus gıbı deavam ettımm fakatt artık dayanamıyorumm.su an yıne evı terk ettıı.cocoklarımın velayetı benı dusunduren tek konu.bu cıkmazdan nasıl kurtula bılırımm. benı aydınlata bılırsenız


  • şehnaz

    29 Eylül 2008-14:27

    ben 2 ay önce resmi olarak boşandım ve 2 kızım var onları görme hakkımı tam olarak bilmiyorum mahkemeden bana kağıt gelmedi eşim gösterme taraftarı değil ben hukuki haklarımı kullanmak istiyorum ama mahkeme sonucunu gösteren kağıt eşimde ve onu bana vermiyo ben napabilirim bu durumda yaşım 23


  • OKTAY ALCAN

    29 Eylül 2008-18:19

    Sayın Karahan eşimle 4 yıldır ayrıyım 10 yaşında çocuğumuz var mahkeme velayeti annesine verdi görüş günlerinin hiçbirine getirmedi dava açsam velayeti alabilirmiyim


  • Bülent Karahan

    30 Eylül 2008-14:44

    @arif
    Öncelikle, gerçekten eşinizin evlilik birliğini yürütülmesinde sıkıntı verecek kadar akıl sağlığı yerinde değilse zaten bu başlı başına bir boşanma sebebi. İkincisi terk ettiği zamana ilişkin evrakların elinizde olduğunu belirtmişsiniz. Evi terk edip gitmeler sık aralıklarla (tekrarlanma anlkamında) ve bunu tanıklarla da ispatlayabilirseniz açacağınız davada lehinize bir gelişme olabilir. Çocuklarınızın yaşı küçük olmakla birlikte yukarıda ki gerekçeler de göz önüne alındığında veleyetlerin sizde kalması ihtimal dahilinde.


  • Bülent Karahan

    30 Eylül 2008-14:45

    @oktay
    Eskieşinizin boşandıktan sonra çocuğunuz ile kişisel iletişim kurmanızı engellemesi(görüşme günlerine getirmemesi) velayetin anneden alınması için yeterli bir gerekçe değil.
    Velayetin anneden alınabilmesi için velayet görevinin yerine getirilmediğine ilişkin ciddi ve gerçek nedenlerin bulunması gereklidir. Şayet çocuğunuzu görme hususunda yaşadığınız problemler devam ediyor ise yasal yollara baş vurarak ( boşanmanıza ilişkin kararı icraya koyarak “çocuk teslimine ilişkin” usul ile) çocuğunuzu görebilirsiniz.


  • Bülent Karahan

    30 Eylül 2008-14:46

    @Şehnaz
    Boşanma davanızıngörüldüğü mahkemede kararın bir örneği mevcuttur. Eğer dosya numarasını biliyorsanız bu numarayı söyleyerek yada isim ile kararınıza ulkaşıp onaylı bir suretini alabilirsiniz. Hakim büyük bir olasılıkla boşanma kararında çocuklarınız ile hangi tarih ve saatlerde kişisel ilişki kuracağınıza(onları görebileceğinizi) belirrtmiştir.


  • ebru

    30 Eylül 2008-18:06

    slm ben eşimden ayrıldım 3 yaşında oğlum var velayeti bende.eski eşim para talep edip çoçuğualacağını söylüyor sabıkalı tecavüz suçundan görüş günlerinde göstermiyorum. dava açtım sizce kazanma olasılıgım nedir. sürekli rahatsız ediyor ne yapmaılıyım


  • fatma

    30 Eylül 2008-23:29

    biz eşimle 5 yıllık evliyiz şitletli geçimsizlik sonuçu boşanmak istiyoruz .eşim aklı dengemin yerinde olmadıgını idda ediyor ama psikolok saglıklı oldugumu söyledi 2 çocugumuz var biri 3 buçuk digeride 14 aylık çocuklar benim yanımda ailemle kalıyorum ailemin maddi durumu iyi benimde çalışma gücüm var ama şuanda ev kadınıyım eşim ise sözleşmeli memur bu durumda mahkeme çocukların velayetini kime verir .şimdiden teşekkürler


  • Bülent Karahan

    01 Ekim 2008-13:29

    @ebru
    Eski eşinizin adli kaydının bulunması ve çocuğunuzun yaşı gözönünde bulundurulduğunda velayetin değiştirilmesi zor. Kaldı ki velayetşn sizden alınması için sizn velayete ilişkin görevlerinizi yerine getirmenizde ağır ihmal göstermeniz ve sorumluluklarınızı yerine getirmemeniz asıl belirleyici unsur olacaktır.
    Bu nedenle eski eşinizin velayetiş sizden alması zor. Eğer rahatsız etmeler ciddi boyurlaraulaştı ise cumhuriyet savcılığına baş vurun


  • Bülent Karahan

    01 Ekim 2008-13:29

    @fatma
    Çocukalrınızın yaşları çok küçük Şu anda her ikiside anne bakımına muhtaçlar. Bu nedenle velayetlerin size verilmesi olasılığı yüksek. Akıl sağlığı hususunda da bu iddia dava aşamasında dile getirilirse zaten mahkeme bilirkişi marifeti ile bir çözüm bulacaktır.


  • şehnaz

    02 Ekim 2008-10:59

    öncelikle çok tşk ederim ben son olarak bişey daha sormak istiyorum dava istanblda görüldü hangi mahkeme olduğunu bilmiyorum ve ben şuanda rizedeyim mahkeme kağıdını benim kiölik bilgilerimle arkadaşım alıp yollasa olurmu acaba mümkünmü ve çocuklarımı mahkemenin kararlaştırdığı günlerde buna kaç kez engel olduklarında suçlı duruma düşüyolar bunu öğrenmek istiyorum iyi bayramlar sağolun


  • Bülent Karahan

    02 Ekim 2008-18:18

    @ Şehnaz
    Davanın İstanbul da görüldüğünü söylüyorsunuz ve mahkemeyi bilmiyorsunuz. İstanbul’un bir çok ilçesinde mahkeme var. Hangi ilçe ve açılışl tarihi ne? Kimlik bilgilerinizi de gönderseniz arkadaşınızın işi oldukça zor. Çocuğunuzu bie defa dahi göstermeseler siz şikayet hakkınızı kullanabilirsiniz


  • şehnaz

    03 Ekim 2008-10:00

    peki ben napıcam biz eşimle onun belirlediği 2 avukata noterde vekalet verdik ve biz mahkemelere çıkmadık ben rizeye geldim avukatlarıda davanın nerde açıldığınıda o biliyo ben bu durumda nasıl bulucam mahkeme kağıdını be 9 aydır çocuklarımı görmüyorum dava biteli 3 ay falan oluyo şuanda şikayette bulunsam velayetlerini alamazmıyım acaba


  • şehnaz

    03 Ekim 2008-11:07

    birde ben velayet davası açsam rizeden baro bana avukat temin edermi? işim var ama sigortam yok üzerimede kayıtlı hiçbir mal yok


  • Bülent Karahan

    03 Ekim 2008-14:31

    @Şehnaz

    1-eski eşinizle birlikte 2 avukat tuttuğunuza göre avukatlardan birisine siz vekaletname vermişsiniz demektir. Avukatlardan birisine ulaşarak dosya numaranızı ve mahkemenizi öğrenebilirsiniz.
    2-Bulunduğunuz İl’de ki adli yardım bürosuna baş vurduğunuz takdirde görevli arkadaşlar size bilgi verecekleri gibi izlemeniz gerekn yol hakkında da yardımcı olacaklardır.


  • fatma

    03 Ekim 2008-16:59

    peki ben bu durumda nafaka alabilirmiyim bide evden kendim ayrıldım ama oda evdeydi gitmemi engellemedi kapı açık dedi bu şekilde evdeki eşyalarımı alabilirmiyim bide ziynet eşyalarıma el koydu çeyiz kagıdımda da yazılıydı mahkemede bir hak iddaa edebilirmiyiz.şimdiden teşekkürler


  • şehnaz

    03 Ekim 2008-17:31

    adli yardım brosu adliyedemi oluyo acaba ben bukonulara çok yabancıyım ewet ben vekalet verdim ama avukatın adını hiçbişeyini bilmiyorum ordan biran önce kurtulmak istedim oan aklıma gelmedi bana kızlarımı göstermeler diye şimdide elimde bişey yok adliyeye bu konuda gittim avukatlarada sordum hepsi mahkeme kağıdını görmeden bişey diyemeyiz diyolar bende mahkeme kağıdına ulaşamıyom napıcamı bilmiyorum yinede sağolun


  • Bülent Karahan

    04 Ekim 2008-20:38

    @Şehnaz
    Genel olarak adli yardım büroları adliyenin içersindedir. Bu konuda bulunduğuz ildeki barodan yardım alabilirsiniz. Meslektaşlarımız söylediği doğru. Mahkemeye ilişkin bir bilgi olmadan size yardımcı olmaları çok zor.


  • Bülent Karahan

    04 Ekim 2008-20:38

    @Fatma
    Boşanma davası açıldığında en azından çocuklarınızın bakımı için nafaka alabilirisiniz. Ancak evi siz terk ettiğinize göre kusurlu olan taraf sizsiniz. Bunuda gözden uzak tutmayın. Ziynet eşyaları kadına aittir. Bunları da yanında götürdüğü kabul olunur. Ancak si zevden ayrılırken bunları yanınıza almaya fırsatınız olmadığını yada yanınıza almadıınızı ispatlarsanız ziynet eşyalarınzı aynen yada bunların vedellerini talep edebilirsiniz.


  • ali

    06 Ekim 2008-03:05

    eşimle 3 yıl oldu boşanalı velayeti anneye verdı mahkeme ve şuan 7 yasında oğlum fakat eşim kafasının estıgı gibi davranıyor ve yükümlülükleri yerıne getırmiyor ( genelde) görüş gunlerıne uymuyor canı ne zaman ısterse o zaman verıyor cocugu. şuan işten ayrıldım ama dava acmayı düşünuyorum. velayet davası en azından velayetıni alma şansım varmıdır bakımı ona aıt olsun valayeti bende. öle bir sey olabilirmı kazanma sansım varmıdır. cevaplarınızı beklıyorum


  • ali

    06 Ekim 2008-03:06

    yanii çocuk onda kalmaya devam etsın ama velayetını ben alabilirmıyım


  • ihsan

    06 Ekim 2008-14:24

    Öncelikle merhaba benim bir sorum olacak 17 yaşındayım babamda kalıyorum annem konyada biz adanadayız velayetim annemde annem beni almak icin avukata basvurdu ne gibi işlemler uygulanır birde bana sorular sorulurmu lütfen yardım edin…


  • MURAT

    07 Ekim 2008-11:22

    merhaba
    hangi durumlarda boşanma davaları ilk celsede biter.yada nasıl uzar.8 yaşındaki kız çocuğu kime kalır.


  • Bülent Karahan

    07 Ekim 2008-13:53

    @ Ali
    Eski eşiniz şayet çocuğuz ile kişisel bağ kurmanız için mahkemenin belirlediği şartlara uymaması halinde mahkemeye baş vurarak çocuğun gösterilemesi nedeniyle dava açabilirsiniz.
    Velayet bende olsun ama bakım masrafları e çocuk annenin yanında kalsın gibi bir yaklaşım mümkün değil. Çocuğunuz bakımını üstlenmedikten sonra veçocuk annenin yanın da ise velayetin sizde olmasının hiç bir anlamı yok.


  • Bülent Karahan

    07 Ekim 2008-13:53

    @ ihsan
    sorunuz çok açık değil ama yardımcı olmaya çalışayım
    velayetiniz annenizde olduğuna göre sizin de annenizin yanında olmanız gereklidir. Açılan davadan kastedtiğiniz şayet velayetin değiştirilmesi açılan bir dava ise bu durumda yaşınız da dikkate alınarak sizin de dinleneceğinizi yani size de sorular sorulabileceğini düşünüyorum.


  • en

    08 Ekim 2008-02:44

    Uzun süre nikahsız yaşadığım eşimden 10 ve13 yaşlarında iki oğlum var.3 yıl önce iki oğlumu ve tüm eşyaları alarak başka bir ile kaçtı.(ben işteyken toplanmış gitmiş)İki ay sonra izini buldum.Özgür yaşamak istediğini söyleyerek çocukları almamı istedi.Çocukları bir iki parça giysileriyle soağa attı ve bende aldımo süreden beri gittiği şehirde haysiyetsiz bir şekilde yaşıyor.Bu tarz yaşantısına dair elimde internet ortamından elde ettiğim yazışmaları ,konuşmaları ve görüntüleri var.Bu süreç içerisinde çocukları isteği üzerine yaz tatilinde gönderdiğimde ,evde içki partileri yaptığını çocuklardan öğrendim.En son olarakta Ramazan bayramında çocukları gönderdim ancak çocukları ggeri göndermiyor. Çocukların okul kayıtlarını oraya almak istiyormuş. ^yıldır benim yanımda eğitimlerini sürdürüyorlardı. Şimdi eğitimleri aksamakta ve anneleri pisikolojik ve ve diğer yönlerden oldukça yetersiz. Bu çocukların gelecekleri beni endşelendiriyor.. Hukuki açıdan neler yapabilirim.İvedilikle cevabınızı bekliyorum. Teşekkürler.


  • şehnazz

    08 Ekim 2008-10:24

    bülent bey ben çocuklarımın velayetini almak istiyorum acaba bu mümkünmü nasıl yapabilirim şuanda sigortalı bi işim var ama evim kira ve eşimin maddi durumu oldukça iyi ama kendi üzerine bişey yok herşey babasının sadece sigortalı bi işi var bu durum bana yarar sağlarmı


  • Bülent Karahan

    08 Ekim 2008-16:15

    @en
    eşiniz olarak bahsettiğiniz bayan ile aranızda yasal bir evlilik bağı olmadığından bu anlamda yapabileceğiniz fazla bir .ey yok. Ancak Bayan arkadaşınızın iffetsiz hayat yaşadığını belirterek çocuklarınızın koruma altına alınmasını talep edebilirisiniz.


  • murat

    09 Ekim 2008-14:55

    merhaba
    4 yıılık evliyim. eşimin annesinin huzur vermemesinden eşimle ayrılma noktasına geldik. eşimin annesinin ruhsal bozukluğu olduğu kanısındayım. eşimle ayrılırsam anne ve babasıyla kalacak. 2 yaşındaki kızımın velayeti kime verilir.maddi durumum iyi


  • haluk

    09 Ekim 2008-17:24

    merhabalar
    eşimle şiddetli geçimsizlikten geçen yıl boşandık,anlaşarak gittiğimiz mahkemede kızımın 4 gün onda 3 bende kalmasına karar verdik..kızıma eşim ve ben çalıştığımız için annem bakıyordu,bu sebeple anneme çok düşkün bir çocuk oldu,eşim bu durumu asla hazmedemedi,eşim mahkemeden 5 ay sonra bana geri dönmek istedi,bende yapılanları kabul edemediğim için teklifini geri çevirdim,o günden sonra çocuğu bana 15 günde bir göstermeye başladı,üstelik evlerimiz aynı sokakta olmasına rağmen,çocuğum bize geldimi ananesine gitmek istemiyor,bu sebeple de eski eşim sokak ortasında kızıma şiddet uygulamış,eski kayınpederim alkolik,ve kızımın ananeside kızıma iyi bakamıyor,bir kaça kere okuldan almayı unutmuş,ben çocuğu almak istiyorum ama bana 7 yaşında olduğu için alamzsın diyorlar,kızım süreki bana neolur beni gönderme babacım diye yalvarıyor,dayak olayını görenler mahkemede sahitlik yapabileceğini söylediler…bana yardım edin kzımı alma olasılığım nedir?


  • Bülent Karahan

    09 Ekim 2008-18:05

    @Murat
    Çocuğunuzun yaşı oldukça küçük. Normal şartlarda velayet annede kalır. Ancak eşinizin annesi ile oturacak olması ve belirttiğiniz özel durumlatrın kanıtlanabilmesi halinde veyayet konusunda şansınız fazlalaşır.
    Ancak bu hususta özellikle bir meslektaşımdan yardım almanız sizin açınızdan çok daha faydalıolur kanısındayım


  • ebru

    10 Ekim 2008-13:32

    iyi günler ben eski eşimin bizi rahatsız etmesinden dolayı şahsi mün.kaldırması için dava acmak istiyorum ama çok zor diyorlar ne yapmalıyım. çocugum hiç bir ihtiyacını karşılamıyor nafaka ödemiyr oğlumun bakımını yapamaz ve huzurluk çıkarıyor. velayti bende 2 yaşında ne önerirsiz. tşkler


  • Bülent Karahan

    10 Ekim 2008-20:29

    @ebru

    eski eşinizin verdiği rahatsızlıklar için,
    a-aile mahkemesinden gerekli tedbirlerin alınmasını talep edebilirsiniz (örn eve belirli bir mesafeden fazla yaklaşmaması v.b)
    b- tehdit yada başka türlü rahatsızlık veriyorsa bu durumda da cumhuriyet savcılığına başvurabilirsiniz.

    Nafaka ödenememsi halinde de hem alacaklarınız için icra takibi yapabilirisiniz hemde birikmiş nafaka borcunu ödememek hapis cezasını gerektirir.


  • sevim

    11 Ekim 2008-12:17

    eşim alkol kullanıp bana şiddet uyguluyor hakaret ediyorher gün huzursuzluk yaşıyoruz 23 yıllık evliyim boşanma davası açacağım 3tane çocugum var iki kız biri 17 diğeri 15 yaşında bir de erkek çocuğum var 11 yaşında onların velayeti bana mı verilr babaya mı çocuklar bende kalmak istiyorlar bana yardımcı olurmusunuz şimdiden teşekkürler


  • demet

    11 Ekim 2008-21:19

    iyi çalışmalar ben eşimle boşanmak için dava actım. eşim bunu kabullenmiyor ve beni sürekli tehtid ediyor 9 yaşında bir oğlum var velayeti bende kalırmı ve tazminat talep etmedim hiç bir eşyamı zinnet eşyamı vermedi ne yapmalıyım.


  • özge

    12 Ekim 2008-14:46

    ben dört evliyim ama anlasamıyorum şiddetli gecimsizlik oglum var bir bucuk yasında bosanma davası acıcamcocugumun mahkeme verirmi bana şimdiden tesekkür ederim


  • Bülent Karahan

    12 Ekim 2008-15:01

    @sevim
    Size kötü muamele yapıuldığına göre kusurlu olan taraf eşiniz. Ailenizin ekonomik durumunuz durumu hakkında herhangi bir şey belirtmemişsiniz (çalışıyormusunuz vb) ancak çocuklarınızın yaşı dikkate alınarak mahkeme tarafından çocuklarınızda dinlendikten sonra karar verilir. Ancak çocuklarrınızdan birinin babaya verilme olasılığı da olabilir.


  • Bülent Karahan

    12 Ekim 2008-15:02

    @demet
    Eşiniz sizi tehdit ediyorsa vakit kaybetmeden Cumhuriyet savcılığına şikayette bulunun ve aile mahkemesinden koruma tedbiri talebinde bulunun (eşinizin eve belli bir uzaklıktan daha fazla yaklaşamaması yada eve alınmaması gibi)
    Boşanma davasında tazminat ve ziynet eşyalarınızı almadan açtıysanız açacağınız yeni bir dava ile bu yöndeki taleplerinizi ileri sürebilir ve tazminata ilişkin dava dosyanızın boşanma davanız ile birleştirilerek birlikte karar verilmesini talep edebilirsiniz.


  • pınar

    15 Ekim 2008-01:20

    merhaba eşimle 3.5 senelik evliyiz.yalnız son zamanlarsa anlaşmazlıklarımız oldu ve ayrılmaya karar verdim.eşim 4 seneliğine doğuda subay olarak görevini tamamlamaya gitti.aile gitmediği için ailemin yanındayım. 3yaşında bir oğlum var.asgari ücretle çalışıyorum.çocuğumun velayetini vermeyeceğini söylüyor.bu şartlarda oğlumun velayeti bana verilirmi.


  • Aslı Melek Özünal

    15 Ekim 2008-21:25

    Merhaba, öncelikle bize yardımcı olduğunuz için çok teşekkür ederim. Benim sorum 4 yaşındaki yeğenim velayeti. Erkek kardeşim geçen ay vefat etti.Çocuğun annesi şizofreni hastası.Biz yeğenimizi almak istiyoruz. Bunun için ne yapmamız lazım. Ceap veririseniz çok memnun olurum, İyi günler…


  • erkan

    15 Ekim 2008-23:58

    Öncelikle verdiğiniz değerli bilgiler için sonsuz teşekkürler…
    4 yıllık evliyiz.Ben öğretmenim.Eşim sigortalı bir işte çalışıyor.14 aylık bir çocuğumuz var.eşimin psikolojisinin bozuk olduğunu düşünüyorum.sinirlenince istemesede çocuğumuza zarar verdiğini(sıkmak,korkutmak gibi) düşüüyorum. çocuğumun velayetini almak istiyorum.1.velayetini nasıl alabilirm?2.psikolojisinin bozuk olduğunu nasıl ispat edebilirm?şahitlerlemi,psikoloğa mı?pskiyatrist emi götürmem gerekiyor.şu an beraberiz.


  • Bülent Karahan

    16 Ekim 2008-13:42

    @Aslı Melek Özünal
    Öncelikle başınız sağolsun. Çocuğun annesinin şizofren rahatsızlığı gerekçesi ile bakacak başka yakın akrabanın da bulunmadığını belirterek velayet davası açacaksınız.


  • Bülent Karahan

    16 Ekim 2008-13:42

    @erkan
    Evliliğiniz devam ettiği sürece velayetin bir tarafa verlmesi gibi bir durum söz konusu olamaz. Evlilik birliği devam ettiği sürece velayet eşler tarafından ortaklaşa kullanılır. Şayet eşinizin psikolojik sorunları olduğunu ve bu nedenle boşanma davası açacaksanız sağlık problemlerininin derecesine ve niteliğine mahkeme tarafından belirlenecek bilirkişi (hastaneye sevk ve doktor muayenesi) ile karar verilecektir.


  • yaner

    16 Ekim 2008-14:02

    Eşimle 13 yıllık evliyiz.Eşimin başka evli biriyle ilşkisi olduğunu öğrendim.Hala görüşüyorlar.Anlaşmalı boşanma davası açtık.Bu dava şartlarında oğlum (11) bende, kızım (6) eşimde kalacak.Acaba eşimin evlendiği zaman kızımı bana vermesi şartını bu anlaşma maddeleri arasına yazdırmak istemem çokmu anormal olur. Ayrıca ben ayrılmak istemesem dava nasıl ilerler ve sonuçlanır.Çocuklarımın ikisinide almam mümkün mü? Eşimde ben de memuruz ama eşim boşanma nedeni olarak benim borçlarımı gösteriyor.Söylenti ve yasal olrak ispat edilemeyen borçlar mahkemede delil olabilir mi? Eşimin ilişkisini kanıtlarsam onda kalan kızımıda alabilirmiyim Cevaplarınız için şimdiden tşk.